Konverteringsgrad = antal kunder / antal personer, der er trådt ind i butikken. Hvis 100% i konverteringsgrad, så sælges der til alle de kunder, som er trådt ind i butikken (kundetæller).
Hvorfor skal du bruge tid på at læse videre?
– Fordi du kan øge indtjeningen!
Hvordan kan du øge indtjeningen?
– Ved at øge jeres salgseffektivitet i butikken!
Sæt fokus på 3 områder
- Mål kundestrømmen i din fysiske butik
- Beregn konverteringsgraden
- Undersøg hvad der øger konverteringsgraden
De fleste butikker er underlagt én formel for succes: Succes = (P1*P2*P3*P4*P5*P6)L
P’erne står for
- P1: Placement (eller beliggenhed)
- P2: Produkt (kvalitet, emballage, placering m.m.)
- P3: Pris
- P4: Profile of store (eller butiksprofil)
- P5: Promovering (eller markedsføring)
- P6: Personale
L står for
- Ledelse.
Kombinationen af ovenstående P’er og L giver butikkens nuværende konverteringsgrad. Hvor skal der ændres for at øge konverteringen?
Gennem måling af butikkens succes (konverteringsgrad) opnås et direkte og konkret udtryk for den nuværende grad af succes. Herefter kan der systematisk og målrettet arbejdes med justering af P’erne og L, og øjeblikligt aflæse resultatet i form af ændringer i konverteringsgraden.
Med et fokuseret og vedholdende arbejde med ovenstående 3 områder, vil butikken være godt rustet i nedgangstider såvel som opgangstider! Kontakt os for yderligere information om installation af GSM-kundetæller
ATKI A/S sælger både kundetællere og kundetilfredshedsmålere. Besøg dem