Gå efter service-profit-kæden

Ideen med Service-Profit-Kæde opstod i 90’erne, men intet har ændret sig siden. Den ovenstående sammenhæng er blevet bevist i flere vedudførte studier.

Årsagskæden består af seks trin:

  • Overskud og vækst – For de fleste virksomheder er formålet at skabe overskud og vækst.
  • Kundeloyalitet – Servicevirksomheder med overskud og vækst er kendetegnet ved at have mange loyale kunder.
  • Kundetilfredshed – Loyale kunder er et resultat af tilfredse kunder.
  • Værdi – Tilfredshed er et resultat af virksomhedens evne til at skabe værdi – for kunden.
  • Medarbejderloyalitet – Værdi i en virksomhed bliver primært skabt af loyale medarbejdere.
  • Medarbejderproduktivitet – Tilfredse og loyale medarbejdere er mere produktive.
  • Medarbejdertilfredshed – Medarbejderloyalitet er drevet af medarbejdertilfredshed.
  • Intern kvalitet – Tilfredshed er drevet af en række parametre, der kan opsummeres under begrebet ‘intern kvalitet’.

Kundetælling og udregning af konverteringsgraden samt måling af kundetilfredshed og medarbejdertilfredshed er derfor centrale mål for enhver forretning eller virksomhed. Det er super nemt at opsætte en tilfredshedsmåler på batterier hvor som helst. Kundetælleren kan være på plads i løbet af 5 minutter.

Læs evt. mere om service-profit-kæden her

ATKI A/S sælger både kundetæller og kundetilfredshedsmåler. Besøg dem